måndag 8 juni 2009

Litet tips....

Då var det min tur igen att skriva denna vecka! Vi har numera varannan vecka som vi skriver på bloggen. Men jag måste i ärlighetens namn säga att jag saknade er förra veckan då inte jag skrev på bloggen. Låter kanske konstigt men det är sant...hi
Men nu är jag tillbaka igen och har massor att skriva om.

Vi har fått inlägg och förfrågan om att ni vill ha lite mer inredningstips och om vi kan visa hur våra hem ser ut. Många frågar om våra hus endast består av vitt. Svar Nej det är inte bara vitt men använder det gärna som bas i huset. Då kan man använda sig av lite mer färg på kuddar, dukar, tavlor etc.
Jag tycker att det är jätte viktigt att man försöker hitta sin egen stil i den här blogg och inrednings hysterin som förekommer just nu. Man måste hitta personliga stilen som man själv trivs med. Bara för att det är modernt med vitt just nu behöver man inte ha det överallt.

Om ni håller utkik framöver kanske det dyker upp något " hemma hos reportage" hos Sofie & Sofie. Vi får väl se!!

Idag ska ni få ett litet tips i alla fall för er som älskar orkidéer. När en orkidé har blommat färdigt är det så tråkigt att ha en blomma framme utan blomma. Då brukar jag sätta i en plast orkidekvist i den äkta blomman. När orkidén blommar om på nytt igen kan du bara ta bort kvisten så har du en fin blomma hela tiden. Bra va!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar