söndag 1 november 2009

Livet....

Idag har jag verkligen slitit så jag är helt slut i hela kroppen. Jag har slipat och målat en byrå med tio tillhörande lådor, en stol, en till byrå med fem tillhörande lådor, en gammal skolbänk med tillhörande stol, gunghäst, en kökssoffa och sist men inte minst ett linneskåp. Tyvärr kan jag endast måla med en hand men satt och funderade när jag målade ifall man kanske skulle kunna lära sig att måla med båda. Tänk vad snabbt det skulle gå :)
Hoppas på att bli klar med det mesta tills onsdag (förutom byrån med tio lådor för den stannar kvar här :))

Man hinner tänka en hel del när man står och målar, har blivit som en terapi kan man säga. Men idag lyssnade jag på detta:    Livet  (tryck på "Livet" för att lyssna)    Jag tycker att alla borde lyssna på detta! Det tar en timme men är väl värt att ta en timme för att lyssna på. Jag lovar att ni kommer att få er en tankeställare. Skriv gärna och berätta om det är någon som har lyssnat.

Ja från "livet" till inredning..... Tänkte visa några detaljer som har kommet. Men tyvärr är det gamla bilder då jag inte har tagit några nya.....

Det populära hjärtat som du både kan ha inne eller ute. Skulle vara fint att göra någon juldekoration med mossa och lite ljus i! Strykvatten och små bokstäver!



 


Mer får ni se snart! Nu måste vi gå och titta hur det går för Ulrika i Ensam Mamma Söker. Hittar hon livets kärlek?

Kram på er där ute och ha en bra vecka!
Sofie

3 kommentarer:

  1. Du är så duktig kära syster! Tänk om man hade dig ork till saker och ting! Möblerna kommer bli super fina!!
    Nu ska jag lägga mig i sängen och lyssna på "Livet" så får vi se om jag vaknar upp till en bättre människa imorgon.
    Sov Gott!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  2. Har sagt det förut men jag säger det igen, jag är verkligen imponerad av din kapacitet att fixa grejer. Jag hoppas dock att du även tillåter dig själv att vara riktigt lat ibland och då kunna njuta av det. Balans är bra tror jag! Ha en riktigt skön vecka!
    Kram Anna
    Ps. Nu kanske jag äntligen kan få mitt efterlängtade hjärta igen.....men som man säger den som väntar på något gott väntar alltid för länge :-) Ds

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Tack för dom orden Anna! Ja, ibland kan man bli trött på sig själv... :) Men det händer saker hela tiden och det gillar jag...

    Vänta du bara tills du kommer igång du oxå. Du är ju på god väg. Försökte kontakta dig idag men lyckades inte. Var inget speciellt.
    Har lagt undan ett hjärta!!
    Hoppas du känner dig bättre
    Kram Sofie

    SvaraRadera