söndag 29 november 2009

Första advent

Nu har jag äntligen piggat på mig efter "svinsprutan" och kan blogga igen!!

Första advent och stjärnorna är på plats och julstämningen börjar sakta men säkert kännas i kroppen. Barnen är förväntansfulla och jag kan bara gå till mig själv hur det kändes när julen närmade sig. Man visste knappt hur dagarna skulle ta slut för att man längtade så mycket.




Läste nyaste Lantliv i helgen och fick tips på enkla pepparkakor. Bara att göra en liten boll av pepparkaksdeg och platta ut den lite och trycka dit en mandel. Svårare än så var det inte....
Tycker att det är så fint och ha allt i glasburkar just nu med ett litet fint snöre eller spets. Blir en fin dekoration i köket. Har även skaffat glasburkar till mjöl, havregryn, bakpulver osv osv som jag satt en fin etikett med snöre runt.





 


Ha en fortsatt trevlig första advent!
Så ses vi imorgon
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar