söndag 26 juli 2009

Pryder vårt kök

Då har ännu en vecka gått...sommaren bara springer iväg och snart är det höst med allt vad det innebär. Man märker att det börjar bli mörkare och mörkare på kvällarna och lite kyligare. Men lite mer värme får vi hoppas på innan sommaren är slut!

Har lite nya möbler i butiken nu!! Bland annat två antika nattduksbord, ett sött litet bord, stege, linneskåp som jag håller på att måla mm

Apropå möbler så måste jag erkänna att jag har lite svårt att släppa vissa möbler och grejer som jag ropar in och köper på loppis. Jag köper ju endast in möbler och detaljer som jag själv skulle kunna tänka mig att ha i vårat hus, vilket inte gör saken enklare....:) Men jag tycker att jag har varit ganska duktig ändå.
Jag har endast sparat ett skåp, en gammal bricka och en stol. Stolen fyndade jag förra lördagen på Gammelgårdens loppis för 50 kronor. Vissa tycker nog att den behöver renoveras, men Nej det ska den inte. Jag tycker att den är super snygg som den är, passar perfekt i vårt kök.

Flera har frågat vad man ska ha kronan till som jag har i butiken. Därför tänkte jag visa vad jag har gjort med min.



Brickan har jag målat vit och satt på ett väggord. Pryder vårt kök!






Kronan har jag stoppat ner i en blomma som står på köksbordet.





Kram och God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar