torsdag 16 juli 2009

Lyxa till frukosten....

Då har jag ägnat hela dagen med att måla möbler och kvällen med att beställa nya varor. Alltid lika svårt att veta vad man ska ta hem... fick i alla fall i hop massa fina saker!!

För er som undrar så har jag två stycken vita karaffer kvar i butiken och nya är även beställda.

Imorgon fredag kommer jag att vara i butiken från lunch då vi har så mycket turister på Gammelgården nu.

Idag ska jag dela med mig av ett supergott recept som jag tycker att ni ska prova och lyxa till frukosten med:


Frukostpannkaka

2 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
1-2 tsk socker
1/2 tsk salt

Blanda i en annan skål

1 ägg
2 1/2 dl filmjölk
2 msk smält margarin
(1 mosad banan)

Häll i de torra ingredienserna.
Smeten blir ganska tjock, så det går att klicka i pannan
Stek i små eller stora plättar




Serveras med lönnsirap med nyplockade blåbär!!


Kram Sofie

2 kommentarer:

  1. Tack för receptet... det ser hur gott ut som helst!!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Hoppas att dom ska smaka! Du får skriva & berätta vad du tyckte :)

    Hälsningar Sofie

    SvaraRadera