torsdag 30 juli 2009

Bröllop...

Då är linneskåpet snart klart som jag har renoverat och målat i butiken. Håller även på att målar lite möbler hemma också. Blev lite smått less för tillfället på att måla så jag satte mig och sydde nya gardiner till köket idag. Blev söta, men dom får ni se någon annan dag.

Nu har jag även fått inte nya hjärtlampor igen för er som har frågat. Finns också i stjärna.






I sommar har vi fått äran att gå på tre bröllop, varav värd par till våra bästa vänners bröllop. Det ska bli super kul men även nervöst... Men vi lovar att göra vårta yttersta för en underbar dag & kväll.

Jag absolut älskade att planera för vårat bröllop. Jag tänkte på allt i minst detalj. Vi hade färgtema Vitt, rosa & silver.
Jag gjorde alltifrån att designa min egen vigselring till servett ringar av tusentals pärlor, till tändsticksaskar med vårat monogram och citat på, toalettkorg på damerna och herrarnas. Där kunde du alvedon, tamponger, smink, strumpbyxor, kondomer, spray, skokräm,tuggummi, deodorant osv.
Min man stod så klart för maten då han är kock.

Meny
Färskpotatisallad med gräslök
Västerbottenpaj med Kalixlöjrom
Laxroulader med örtcremè & grön sparris
Chilimarinerade kycklingspett
grissini
Rökt älginnanlår med manchegocremè
Skagen på mörkt bröd
Prosciutto på ruccolabädd
Marinerade rostade rotsaker
Laxspett med youghurtsås & chiliflakes
Plocksallad med solrosskott
Pastasallad marinara
Marinerade kalamata oliver
Tallegio
Lantbröd



Dessertbuffé
Chokladpanacotta med bärsås
Cheesecake med limesmak
Gammaldagsvaniljglass med maräng
Vit chokladtårta
Fruktkompott med sabayonnesås
Färsk ananas




Bröllopstårta




























Nej tack och god natt mina vänner
Kram/ Sofie

2 kommentarer: