måndag 21 december 2009

Pepparkaksbiscotti

Blir lite längre mellan inläggen nu men det beror nog på att jag inte fått in så mycket nytt i butiken. Men väntar fortfarande på en rest från IB Laursen som har sagt att jag ska få leverans innan jul... så vi får hoppas på det så jag kan packa upp på onsdag när jag har öppet till klockan 18.00

Har haft en del som har ringt mig angående mina öppettider. Självklart öppnar jag för "dig" om jag har möjlighet till det även fast butiken är stängd. Eller om du har gäster hemma över jul som vill komma till butiken. Allting går att lösa!!!!

Har fått en slags mani eller vad man ska kalla det på skorpor eller biscotti.
Idag ska ni få ett till hett recept;

Pepparkaksbiscotti

Blanda 150 g smör med 2,5 dl socker. Tillsätt två ägg, 8 dl mjöl och en påse pepparkaks kryddor och 1,5 tsk bakpulver. Arbeta till en jämn det.
Forma till fyra rullar ca 35 cm och lägg på en plåt. Baka i 175 grader i ca 25 minuter. Tag ut ur ugnen och skär sneda bitar och grädda ytterligare 60 minuter på 75 grader.



Nu är äntligen granen klädd.... Ja... jag behöver väl inte berätta vilken färg jag har på våra kulor i granen för det tror jag att ni förstår..... ja mycket riktigt, vita. Men jag har även glasprismor och några kulor som är ljusrosa.






Ha en fortsatt trevlig kväll
Kram
Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar