tisdag 18 augusti 2009

Damen med möblerna...

Den 9 maj då jag och min dåvarande kollega öppnade dörrarna för Vitt & Vackert kom en dam och frågade den andra Sofie vart vi får våra möbler ifrån. Sofie hade sagt till damen att vi åker på auktioner, loppis osv.
Damen i fråga kom tillbaka till butiken i lördags och bad mig ringa upp henne vilket jag gjorde i söndagskväll.
Hon berättade för mig att hon hade en hel del möbler att sälja. Så igår drog jag till Söderbärke av alla ställen och fick gå in i hennes lilla källare, hus och vind. Jag var helt lyrisk. Hon hade verkligen "stilen" som passar både vårat hus och butiken....
Jag kom därifrån med 4 stolar, två slagbord (ett ovalt och ett rektangulärt) en komod,lampa och en karmstol. Då har jag inte sett allt. Paret hade även en sommarstuga med massor av möbler som de ville bli av med.
När jag skulle åka därifrån så fick jag en jättefin stor vit kanna av henne, då hon hade sett att jag sneglat på den. Det visade sig även att hennes man kände min familj/släkt.
Henne kommer jag att besöka fler gånger!!!

Idag ska jag visa er hur min symaskin blev som jag har målat och lovade visa er...

Före




Efter




Nej nu måste jag äta lite frukost
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar